Protestantse Gemeente Het Vierkant

Kunst-expositie in de kerk van Sijbekarspel

Er zijn etsen te zien van Leentje Linders.
Tonny Badoux exposeert een aantal van haar beelden.

Openingsdagen en -tijden tot en met 5 mei
zondag 11:00 - 17:00
vrijdag, zaterdag 14:00 - 17:00

Wij staan hier sterk

In navolging van de Westerkerkgemeente in Amsterdam wordt elke maandag om 19.00 uur de kerkklok aan de Raadhuisstraat in Wognum geluid voor alle mensen die lijden onder oorlogsgeweld. Met het luiden van de 'klok voor vrede' wordt ook gevraagd om troost, hoop, verbinding.
Kerkenraad

De hele wereld weet het, de hele wereld ziet het. Oorlog.
Hoe erg het ook is, de oorlog leeft bij kinderen. Ze praten erover, zien beelden voorbijkomen in het (Jeugd-)journaal, lezen berichten op social media enz. Overal worden initiatieven genomen om te helpen. Ook de kinderen willen iets doen.

Jiska Noortman (leerkracht basisonderwijs), Hubert-Jan Horrocks (musicus) hebben voor basisscholen de actie ‘Wij Staan Hier Sterk” op touw gezet.

Een project waarbij met het lied Wij staan hier sterk op de melodie van “We Are The World“ aandacht wordt gevraagd voor het zinloze van deze oorlog.
Muziek verbindt, gaat de landsgrenzen over.